در مصاحبه ای با GamingBolt، مدیر روایت Exodus اخیرا توضیح داد که چگونه اتساع زمان بر مکانیک انتخاب و عواقب تصمیمات تأثیر می گذارد.
معرفی یک بازی نقش آفرینی علمی تخیلی AAA به نام Exodus توسط توسعه دهندگان سابق مجموعه Mass Effect در رویداد The Game Awards 2023 باعث خوشحالی و هیجان بسیاری از طرفداران شد. با این حال، آنچه Archetype Entertainment، سازنده بازی مذکور ساخته است، چشمانداز هیجانانگیزی است.
توسعه دهنده Exodus ادعا می کند که اتساع زمان نقشی کلیدی در بازی ایفا خواهد کرد.هر زمان که بازیکنان مسافت طولانی بین سیارات و کهکشان ها را طی می کنند، زمانی که به خانه باز می گردند، سال ها و دهه ها برای این افراد می گذرد.
درو کارپیشین، کارگردان روایت Exodus که پیش از این بر روی عناوینی مانند Mass Effect و Star Wars: Knights of the Old Republic کار کرده است، در مصاحبه جدید خود به تفصیل نقش اتساع زمان در بازی و اثرات آن را توضیح داده است. در مورد مکانیک انتخاب ها و پیامدها ارائه شده است.
در Exodus، بازیکنان نقش یک مسافر را بر عهده می گیرند که وظیفه دارد مسافت های طولانی را در یک کهکشان بیگانه طی کند تا از ادامه بقا و رشد مردم خود اطمینان حاصل کند. با این حال، به گفته کارگردان روایت بازی، این هزینه دارد.بازیکنان انتخابهای دشواری را انجام میدهند که عواقب طولانیمدتی در پی خواهد داشت و در عین حال، گسترش زمانی تمرکز داستان است و بر انتخاب بازیکنان تأثیر میگذارد.
کارپیشین در این باره می گوید:
اتساع زمان یکی از ویژگی های کلیدی بازی ما و بخشی اجتناب ناپذیر از مسافر است. این فداکاری بزرگی است که هر مسافری باید برای نجات بشریت انجام دهد. شما سالها و حتی دهه ها را با کسانی که بیشتر به آنها اهمیت می دهید تلف خواهید کرد. تمرکز بازی بر روی انتخابهای دشوار و پیامدهای بلندمدت است و تأثیرات اتساع زمان نقش اصلی را در این امر ایفا میکند. بنابراین ما کل داستان اصلی را حول این چرخه متمرکز کردیم.
اما دقیقاً اتساع زمان از نظر مکانیک بازی چگونه کار می کند؟ به گفته کارگردان روایت بازی، بازیکنان هنگام سفر در مسافتهای کوتاهتر، مانند سیارات یا قمرهای منظومه خود، نیازی به سفر با سرعت نور ندارند، که نشان میدهد اتساع زمان نیز عاملی نخواهد بود. گفتنی است، هر بار که به سفری می روید که ماموریت کوتاهی نیست، تغییر می کند.
او سپس توضیح داد که اتساع زمان تنها زمانی وارد عمل میشود که مسافران به Exodus میروند، که سفری بزرگ به سیستم دیگری سالها نوری دورتر از دنیای اصلیشان است. کاوش یک سیاره یا ماه در منظومه شما باعث اتساع زمان نمی شود زیرا برای بازدید از این مکان های مجاور نیازی به سفر با سرعت نور ندارید. در این ماموریتهای کوتاهتر همچنان انتخابهایی خواهید داشت که روی گیمپلی تأثیر میگذارند، اما اتساع زمان تنها زمانی به یک عامل تبدیل میشود که آماده شوید و وارد یک Exodus واقعی شوید.
آقای کارپیشین همچنین در این مصاحبه گفت که هدف اصلی Archetype Entertainment این است که مطمئن شود بازیکنان سنگینی هر تصمیمی را که در بازی می گیرند احساس می کنند.
بازی Exodus برای پلتفرم های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه شخصی در حال توسعه است.