اظهارات جدید رئیس بخش بازی مایکروسافت، فیل اسپنسر، رشد و توسعه کند صنعت بازی کنسول ها را برجسته می کند.
صنعت بازی های ویدیویی در چند سال گذشته شاهد تغییرات چشمگیر بسیاری بوده است. از امکان تجربه مشترک بازی ها گرفته تا افزایش چشمگیر هزینه تولید بازی ها و کنسول های بازی AAA (آن هم بدون افت قیمت) که بازی را به یک سرگرمی پرهزینه و پرهزینه تبدیل کرده است.
با این حال، شایان ذکر است که صنعت کنسول های بازی با رشد بازار رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند تا حدودی ضعیف شده و رو به افول است. یکی از کسانی که نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده است، فیل اسپنسر است. طی یک مصاحبه طولانی با Polygon، اسپنسر اعتراف کرد که با گذشت زمان، به دست آوردن و حفظ بودجه برای تولید بازی های ویدیویی دشوارتر شده است. زیرا امروزه صنعت بازی های ویدیویی به عنوان یک صنعت ریسک پذیر شناخته می شود.
بزرگترین چیزی که در حال حاضر من را در مورد این صنعت نگران می کند عدم رشد آن است. زیرا شما با صنعتی روبرو هستید که انتظار می رود تا سال آینده از نظر بازیکنان و درآمد کاهش یابد. همچنین برخی از شرکت ها و ناشران بزرگ موظفند اطلاعات پیشرفت و سودآوری خود را در این سال در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند. [چه کسی قرار است روی شرکتی سرمایهگذاری کند که برایش سودآوری نخواهد داشت؟]. در نهایت، بخشی که انتظار می رود این کاهش رشد را جبران کند، بخش هزینه خواهد بود. زیرا در صورت عدم رشد در سمت درآمد، راهی جز کاهش هزینه ها برای حفظ سود شرکت وجود نخواهد داشت.
فیل اسپنسر در ادامه توضیح می دهد که نمی تواند پلتفرمی را اجرا کند که نه تنها سودآور نیست، بلکه زیان ده نیز باشد. این به سادگی امکان پذیر نیست. این بحران در همه جای صنعت بازی های ویدیویی قابل لمس است. بنابراین این روزها شاهد اخبار زیادی از اخراج در شرکت ها و استودیوهای بازی هستیم. با این حال رشد صنعت باید در اولویت قرار گیرد تا سازندگان و سازندگان بتوانند در این صنعت زندگی خوب و شغل مناسبی داشته باشند.
کار ما تجارت است. چندین بار گفته ام. من همچنین مسئول رهبری یک تجارت سودآور و در حال رشد در مایکروسافت هستم. ما در حال حاضر در این موقعیت هستیم. اما وضعیت در سایر بخش های صنعت لزوما خوب نیست. دوستانی دارم که شغل خود را از دست داده اند. من نمی خواهم این صنعت جایی باشد که هیچ کس نتواند وارد شود و با اطمینان کسب و کار خود را شروع کند. به همین دلیل است که من همیشه به این فکر می کنم که چگونه می توانیم این صنعت را دوباره سودآور کنیم.
فیل اسپنسر میگوید این یکی از دلایلی است که باعث شده است تعدادی از بازیهای انحصاری ایکسباکس بر روی پلتفرمهای رقیبش عرضه شوند. اقدامی که می توان آن را گامی در جهت رشد صنعت بازی های ویدیویی دانست. به گفته وی، در حال حاضر این تنها راه توسعه صنعت بازی های ویدیویی است. به این ترتیب ایکس باکس به جای جذب بازیکنان و کاربران کاملا جدید، بازیکنان پلتفرم های دیگر از جمله پلی استیشن و نینتندو را جذب می کند. اسپنسر می داند که انجام چنین کاری باعث خوشحالی طرفداران ایکس باکس نمی شود. اما او می گوید هر تصمیمی گرفته شود به نفع ایکس باکس خواهد بود. وی خاطرنشان می کند که نسل جدید نوجوانان عدم دسترسی به سری بازی های خاص (به دلیل انتخاب پلتفرم خاص) را غیرمنطقی می دانند.
این زاویه ایکس باکس که فقط دستگاهی است که به تلویزیون وصل می شود چیزی نیست که بتوانید در بین نسل جدید جوانان ببینید. چون هیچ چیز دیگری برای آنها چنین نیست. برخی از آنها آیفون و برخی اندروید دارند، اما بازی ها و موارد دیگر دقیقاً مشابه هستند. هر چیزی که آنها نیاز دارند در دسترس آنهاست. در نتیجه، با جذب مخاطبان نسل بعدی، چشم انداز ما برای ایکس باکس این خواهد بود: “ایکس باکس پلتفرمی است که می توانیم بازی های عالی را در آن تجربه کنیم.”
برای اطلاعات بیشتر در آینده با ما همراه باشید.