بازی Final Fantasy 16 با تصاویری خیره کننده و بارگذاری سریع روی PS4 غیرممکن بود!
نقاط قوت
- طبق گفته Yoshi-P، بازی Final Fantasy 16 در ابتدا برای PS4 و PS5 برنامه ریزی شده بود.
- تمایل تیم به بارگذاری سریع بازی و تصاویری با کیفیت بالا، آن را به یک انحصاری برای PS5 تبدیل کرد.
- سختافزار PS4 باعث میشد این محصول کاهش یابد و احتمالاً بازی را بدتر از Final Fantasy 15 روی PS4 میکرد.
Yoshi-P، تهیه کننده عناوین Final Fantasy، اخیراً روایتی جذاب از اتفاقاتی که منجر به ساخت قسمت شانزدهم این سری شد، با طرفداران به اشتراک گذاشت. در ابتدا قرار بود Final Fantasy 16 برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شود. با این حال، جاه طلبی تیم سازنده برای ترکیب بارگذاری روان و گرافیک درجه یک، استودیو را مجبور کرد تا نسخه PS4 را کنار بگذارد.
چرا این مهم است: سخنان Yoshi-P ماهیت پیچیده توسعه بازی و اهمیت سخت افزار بهبود یافته برای بازی های مدرن را برجسته می کند.
در ابتدا تیم توسعه با انتخاب سختی مواجه شد. تلاش برای خلاص شدن از شر زمانهای بارگذاری طولانی بر روی PS4 منجر به افت قابلتوجه در کیفیت گرافیکی بازی شد، حتی پایینتر از استاندارد تعیینشده توسط Final Fantasy 15. با عزم راسخ به حفظ درخشش بصری این سری که به آن معروف است، یوشی-پی تماس مهمی با سونی داشت و اعلام کرد که Final Fantasy 16 انحصاری PS5 خواهد بود. او همچنین اشاره کرد که محتوای بازی PS4 را به محدودیتهای مطلق خود میرساند. یوشی پی گفت:
در تلاش برای حذف زمانهای لود طولانی در PS4، مجبور شدیم کیفیت گرافیک را به یک نقطه پایینتر از نسخه پانزدهم کاهش دهیم.
نائوکی یوشیدا به حساسیت این انتخاب پی برد و اشاره کرد که نقشه راه بازی همچنان عرضه احتمالی آن بر روی پلی استیشن 4 را متصور است. اما با ادامه توسعه، مشخص شد که برای رسیدن به کیفیت مطلوب باید یکی دو سال دیگر طول بکشد. محدودیتی که تا همین اواخر مانع از کار تیم بر روی پورت PC شده بود.
در مواجهه با این چالش، تیم تصمیم گرفت به طور کامل از ویژگی های پیشرفته PS5 استفاده کند و توسعه نسخه PS4 را کنار بگذارد. علاوه بر این، سازنده تاکید کرد که تیم برای تکمیل بازی به قابلیت های سخت افزاری PS5 نیاز دارد.همانطور که Yoshi-P اشاره کرد، تصمیم نهایی در مورد انحصاری های PS5 در نیمه راه توسعه گرفته شد.
اگرچه لغو نسخه PS4 یک انحراف استراتژیک از برنامه های اولیه شرکت بود، اما استدلال تیم توسعه واضح است: “طولانی کردن روند توسعه هزینه ها را افزایش می دهد و منابع را تحت فشار قرار می دهد.” اکنون که بازی منتشر شده است، مشخص است که Final Fantasy 16 از سخت افزار PS5 نهایت استفاده را خواهد برد. یوشیدا معتقد است که تمرکز بر PS5 به تیم اجازه می دهد تا بهترین تجربه ممکن را برای بازیکنان ایجاد کند.
نظرت راجع به آن چیست؟ لطفا در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.