سازندگان عنوان اکشن ماجراجویی جهان باز Avatar: Frontiers of Pandora ادعا می کنند که از دوربین اول شخص برای غوطه ور کردن بازیکنان در دنیای بازی استفاده کرده اند.
آواتار یوبی سافت: مرزهای پاندورا ماه آینده منتشر خواهد شد. در حالی که هیچ نگرانی در مورد هوش مصنوعی دشمن یا سهولت کاوش با توجه به جزئیات فراوان وجود ندارد، شاید یکی از بزرگترین سوالات این باشد که چرا دوربین بازی در دید اول شخص قرار دارد.
این سوال پیش می آید: برای اینکه بازیکنان بیشتر شخصیت خود را ببینند، آیا استفاده از حالت سوم شخص منطقی نیست؟ شرکت Massive Entertainment، سازنده Avatar: Frontiers of Pandora، قبلاً روی مجموعه تیراندازی سوم شخص The Division کار کرده بود. با این حال، سازنده بر این باور است که غوطه وری در بازیکن انگیزه اصلی آن برای استفاده از دوربین اول شخص در ساخت جدیدش است.
دیته دینفلد، کارگردان Avatar: Frontiers of Pandora، در مصاحبه با IGN گفت:
ما می خواهیم شما احساس کنید که در دنیای بازی غرق شده اید و واقعاً در دنیای پاندورا حضور دارید. این هرگز برای ما مشکل بزرگی نبوده است.
مگنوس یانسن، مدیر خلاق بازی، افزود:
این چیزی است که ما در استودیوی جیمز کامرون، Lightstorm کاملاً با آن موافق بودیم. نزدیک شدن هرچه بیشتر به پاندورا، تا حد امکان غوطه ور شدن، و این از طریق حالت اول شخص به دست می آید.
دینفلد ادامه می دهد:
ما می خواهیم شما به طبیعت نزدیک شوید که به نوعی شخصیت اصلی بازی است و بهترین راه برای انجام این کار در حالت اول شخص است. ما می خواهیم شما احساس کنید که در پاندورا هستید و غرق شده اید.
هنگام پرواز، Avatar: Frontiers of Pandora به طور پیش فرض از دوربین سوم شخص استفاده می کند. در واقع، تیم توسعه میخواهد روی دنیای پاندورا تمرکز کند. درو رشنر معاون مدیر بازی می گوید:
تصمیم گرفتیم از دوربین 3 شخص برای ایکران و دیرهورس استفاده کنیم زیرا به خوبی دنیای بازی را نشان می دهد.
ما این تغییر در میدان دید را خیلی دوست داشتیم. شما می توانید تعداد زیادی شاخه و برگ درخت و چیزهای زیادی را از بالا به صورت سوم شخص ببینید که اگر به صورت اول شخص باشد واقعاً نمی توانید آن ها را ببینید. همچنین وقتی با بال های اکران از آبشارها عبور می کنید، می بینید که قسمتی از آن خیس است و می توانید جریان آب را ببینید. به نظر من، دیدن این نوع جزئیات در حالت اول شخص واقعاً دشوار خواهد بود.
اما سوال اینجاست: چرا تیم سازنده Avatar: Frontiers of Pandora از گزینه تغییر دوربین بین سوم شخص و اول شخص استفاده نکردند؟ کارگردان بازی درباره این موضوع توضیح می دهد:
اگر می خواهید از کیفیت بالا در هر دو حالت لذت ببرید، باید خیلی سریع تصمیم بگیرید. ارائه هر دو حالت اول شخص و سوم شخص، به خصوص هنگام ایجاد انیمیشن های سوم شخص و تعاملات، به دو برابر شدن کار در کل تجربه بازی کمک می کند.
علاوه بر این، بازیکنان می توانند دنیای بازی را از منظر اول شخص تجربه کنند. هنگام برداشت، میوه را می گیرید و سپس هنگامی که کنترلر را می چرخانید، دست با کاری که انجام می دهید هماهنگ است، و این نوعی تقلید است که از لمس ناشی از آن، و اتصال و افزایش غوطه وری در نتیجه هدف ما است. این امر هنگام حرکت در زیر درختان نیز مشهود است، زیرا شخصیت شما هر شاخه را برس می کشد، درست مانند جیک سالی در فیلم اول.
هنگامی که در حال برداشت محصول هستید، یا زمانی که در حال شکار هستید، یا فقط در حال حرکت هستید، اگر دوربین سوم شخص باشد، آن حس مکان و غوطه وری را دریافت نمی کنید، و من واقعاً می خواستم بازی ما این غوطه وری را داشته باشد.
عنوان Avatar: Frontiers of Pandora در تاریخ 16 دسامبر 1402 (7 دسامبر 2023) بر روی پلتفرم های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.
منبع: Gamingbolt