پس از یک سه ماهه سوم نسبتاً آرام، انتظار میرود سرمایهگذاریها و معاملات در صنعت بازی در 12 ماه آینده به طور پیوسته افزایش یابد. با Gymfa همراه باشید.
این نظر مایکل متزگر، شریک در بانک سرمایه گذاری M&A فناوری Drake Star است. همانطور که Axios گزارش می دهد، دریک استار تقریباً 33 میلیون تراکنش به ارزش تقریباً 5 میلیارد دلار بین جولای و سپتامبر 2023 (ژوئیه تا سپتامبر 1402) انجام داد.
از نظر حجم، این کمترین رقم در دو سال گذشته است، اما ارزش معاملات انجام شده بیش از سه فصل از پنج فصل گذشته است. Drake Star همچنین نزدیک به 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری خصوصی در صنعت بازی را در سه ماهه سوم سال 2023 دنبال کرد که نسبت به سه ماه گذشته افزایش یافته است. متزگر به Axios گفت:
بر اساس گفتگوهای ما با چندین شرکت بزرگ بازی در چند هفته گذشته، انتظار داریم حجم معاملات در سال آینده به طور پیوسته افزایش یابد.
او انتظار دارد Tencent، Take-Two، Sony و Savvy/Scopely در سال آینده فعال ترین خریداران باشند و گروه Embracer برخی از استودیوهای خود را بفروشد.
تقریباً دو سال پس از اولین اعلام خرید، مایکروسافت به طور رسمی خرید 68.7 میلیارد دلاری Activision Blizzard را در اوایل این ماه تکمیل کرد که بزرگترین معامله در صنعت بازی های ویدیویی (و از مایکروسافت) تا به امروز است.
به گفته مشاور صنعت، دکتر سرکان توتو، که معتقد است سازنده پلی استیشن “تحت فشار برای پاسخگویی به معامله بزرگ ایکس باکس” است، سونی می تواند به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت با یک معامله بزرگ پاسخ دهد.
Shawn Layden، رئیس سابق PlayStation America، در مصاحبه اخیر با پادکست Lan Parties گفت که ادغام ها را یکی از بزرگترین تهدیدها برای صنعت بازی های ویدیویی می داند. او بیان کرد:
نگرانی من این است که ادغام ها اغلب خلاقیت را خفه می کنند. به عنوان مثال، آنها یک دسته از استودیوهای کوچک مستقل را می گیرند و آنها را در یک مجموعه بزرگتر ادغام می کنند، و اساساً هر چه طولانی تر شود، کندتر می شود.
من همچنین می ترسم که وقتی استودیوها خریداری می شوند، به جای یافتن راهی برای ساخت بازی خود، در نهایت جذب شرکت بزرگتری شوند که محصول بزرگی تولید می کند. آیا می دانید چند استودیو در ساخت بازی های موفق نقش دارند؟ این واقعاً مرا شگفت زده می کند.
نظرت راجع به آن چیست؟