دیروز، سونی و استودیو Nixxes سیستم مورد نیاز Ratchet and Clank: Rift Apart را فاش کردند که نشان میدهد برای اجرای بازی نیازی به SSD نیست. بر روی پلتفرم رایانه شخصی برای رفع نیاز به SSD استفاده شده است.
تیم Nixxes که مسئول پورت رایانه شخصی است، اعلام کرد که برای حل مشکل انتقال سریع اطلاعات به هارد دیسک، از نسخه 1.2 فناوری DirectStorage مایکروسافت استفاده کرده است که امکان بافر کردن داده ها توسط دیسک های کند را به ارمغان می آورد. انتقال سریع دارایی ها بازی را به کارت گرافیک می دهد.
Alex Bartholomeus، توسعهدهنده اصلی پورت رایانه شخصی Ratchet and Clank: Rift Apart، توضیح داد:
برای Ratchet & Clank: Rift Apart در رایانه شخصی، ما استریم تطبیقی را بر اساس پهنای باند سخت افزاری موجود اضافه کرده ایم. این رویکرد امکان پخش اطلاعات را برای هر گونه سفارشی سازی سخت افزاری ممکن می دهد. با DirectStorage، NVMe SSD پرسرعت، و آزاد کردن کارت گرافیک، ما شاهد نتایج پاسخگو در مورد جریان بافت در بالاترین تنظیمات ممکن هستیم.
فناوری DirectStorage برای استفاده از سرعت بسیار بالای SSD های PCIe NVMe طراحی شده است، اما این فناوری با SSD های SATA و حتی هارد دیسک های سنتی (HDD) نیز سازگار است. این بدان معناست که Ratchet & Clank: Rift Apart از هر سخت افزار ذخیره سازی که دارید (NVMe SSD، SATA SSD و HDD) پشتیبانی می کند.
در ژوئن 2020، مارکوس اسمیت، مدیر Rift Apart اعلام کرد که ساخت این عنوان بدون درایو SSD کنسول پلی استیشن 5 امکان پذیر نیست.
در سال 2021، وبسایت The Verge یک بررسی انجام داد و متوجه شد که حتی با کندترین SSD موجود در بازار، این عنوان قابل اجرا است و اظهارات کارگردان بازی کمی طولانی بود.