با توجه به مقاومت کمیسیون تجارت فدرال در آمریکا یا FTC در برابر تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، هر دو شرکت استدلال های خود را علیه اظهارات سونی در مورد ماهیت ضد رقابتی این قرارداد به FTC ارائه کردند. اما هنوز تکلیف این عملیات به طور کامل مشخص نشده است.
خانم لولو چنگ مروی، مدیر روابط عمومی اکتیویژن اخیراً موفقیت سری The Last of Us را برجسته کرده و گفته است که نگرانی ها در مورد معامله مایکروسافت بی اساس است.
سری Last of Us علاقه و اشتیاق به بازی را دوباره برانگیخته است. استعداد سونی در ایجاد IP در بازی ها، تلویزیون و فیلم واقعا قابل تحسین است. جای تعجب نیست که آنها همچنان بر بازار کنسول ها تسلط دارند. در این بازی، سونی “اولین ما” است. آنها بدون حفاظت FTC به کار خود ادامه خواهند داد.
موفقیت سری The Last of Us منجر به افزایش فروش فیزیکی و دیجیتالی The Last of Us Remastered و The Last of Us Part 1 در بریتانیا شده است. سریال Last of Us قبلا برای فصل دوم تمدید شده است. همزمان، تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت توسط سازمان CMA در بریتانیا در حال بررسی است و کمیسیون اروپا نیز برای انجام این تراکنش علاقه نشان داده است.
به تازگی، مدیر روابط عمومی اکتیویژن، خانم لولو چنگ مروی، در توییتر خود به این بحث ها پیوست. جالب اینجاست که این کارگردان تصمیم گرفت از موفقیت سریال The Last of Us در شبکه HBO به عنوان مدرک استفاده کند. مرروی با اشاره به موفقیت هنری و تجاری این مجموعه گفت: از نظر IP، سونی نه تنها در دنیای بازی، بلکه در عرصه سینما و تلویزیون هم بی نظیر است و بنابراین خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت نباید نگران باشد. این:
تحریریه ICTNN شبکه خبری