عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت دیجی کالا
برای آشنایی بیشتر با فرآیند قیمت گذاری طراحی سایت دیجی کالا، نگاهی به مهم ترین عوامل تاثیرگذار در طراحی سایت می اندازیم.
طراحی UX
طراحی UX یا تجربه کاربری عامل بسیار مهمی در قیمت طراحی سایت دیجی کالا می باشد. تجربه کاربری در واقع روش چیدمان عناصر مختلف در سایت است تا کاربر در سایت دچار سردرگمی نشود و بتواند به راحتی به هدف خود برسد.
قطعا فاکتور تجربه کاربری در سایت دیجی کالا به خوبی رعایت شده است و کاربران با وجود تعداد زیاد محصولات در سایت سر در گم نمی شوند. نکته مهم در طراحی UX بررسی رفتار کاربر در سایت است تا در نهایت با توجه به رفتار کاربر در سایت به بهترین چیدمان سایت برسیم. دیجی کالا باید بهترین کارشناسان را در این زمینه استخدام کند یا کار را برون سپاری کند که هزینه آن به اندازه کارشناسان UI است.
طراحی UI
UI ظاهرسایت است که توسط متخصص رابط کاربری طراحی میشود .مطمئنا یکی از عوامل مهم در قیمت طراحی سایت دیجی کالا ظاهر گرافیکی آن است که شامل تصاویر استفاده شده، رنگ ها، طراحی ظاهر دکمه ها و … می باشد. یک سایت در اندازه دیجی کالا به تیمی از متخصصان رابط کاربری بسیار حرفه ای نیاز دارد. اگر قصد دارید قسمت رابط کاربری سایت را برون سپاری کنید، می توانید با هزینه تقریبی 50 تا 100 میلیون این کار را انجام دهید یا می توانید به صورت ماهانه یک متخصص رابط کاربری استخدام کنید.
برنامه نویسی سایت دیجی کالا
مهم ترین فاکتور قیمت طراحی سایت دیجی کالا برنامه نویسی می پردازیم. برنامه نویسی سایت دیجی کالا از دو قسمت تشکیل شده است. یک قسمت برنامه نویسی (front-end) و یک قسمت برنامه نویسی (back-end ) است.
هنگامی که ظاهر سایت طراحی شد، باید با HTML، CSS و jQuery به کاربر نمایش داده شود، که نیاز به متخصص front-end دارد و می توانید تا 10 میلیون در ماه برای یک متخصص front-end پرداخت کنید. برنامه نویسی بک اند سایت دیجی کالا در ابتدا ASP.NET بود و سپس به PHP تغییر پیدا کرد، بنابراین برای برنامه نویسی بک اند باید یک متخصص ASP.NET یا PHP استخدام کنید که با برون سپاری به یک متخصص می تواند تا 100 میلیون هزینه داشته باشد.
قیمت طراحی سایت دیجی کالا با وردپرس
تا اینجای مطلب در مورد هزینه طراحی سایت دیجی کالا با برنامه نویسی صحبت کرده ایم و عوامل موثر بر قیمت سایت دیجی کالا را بررسی کرده ایم. یک راه بسیار ساده تر برای طراحی سایت دیجی کالا استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. 43 درصد از وب سایت ها در جهان با وردپرس ساخته شده اند، بنابراین شما می توانید با کمترین هزینه از وردپرس برای ساخت سایتی شبیه دیجی کالا استفاده کنید.
مراحل طراحی سایت دیجی کالا با وردپرس
خرید هاست وب و دامنه: اولین قدم در ساخت یک وب سایت، خرید هاست وب یا میزبانی سایت است که می توانید با هزینه ای بین 3 تا 5 میلیون سالانه هاست وب تهیه کنید. سپس اقدام به خرید دامنه نمایید.
خرید قالب وردپرس: پس از خرید هاست و دامنه باید از قالب مناسب استفاده کنید. بهتر است ازقالب های دیجی کالا استفاده کنید تا ظاهری کاملا مشابه با وب سایت دیجی کالا داشته باشید.
استفاده از افزونه های لازم: امکانات سایت دیجی کالا بسیار زیاد است، مانند جستجوی پیشرفته، پیشنهاد محصولات، استفاده از تجزیه و تحلیل آماری، جستجوی داده ها، سبد خرید بعدی، اطلاع از موجود بودن محصول، امکان اتصال به سامانه پیامکی، امکان اتصال به درگاه های پرداخت برای اینکه این ویژگی ها را به سایت خود اضافه کنید، باید از افزونه های وردپرس استفاده کنید.
مهم ترین افزونه های طراحی سایت مشابه دیجی کالا:
- افزونه های مانند یوست سئو و افزونه رنک مث
- پلاگین های امنیتی مانند افزونه وردفنس
- افزونه صدور فاکتور
- افزونه فیلتر پیشرفته
- افزونه اطلاع رسانی موجودی محصول
- افزونه حمل و نقل پیشرفته
به طور کلی قیمت طراحی سایت دیجی کالا با وردپرس بسیار مقرون به صرفه تر از روش برنامه نویسی است و شما می توانید با هزینه ای بین 5 تا 10 میلیون سایتی مشابه دیجی کالا با کارایی کاملا مشابه راه اندازی کنید.
تحریریه ICTNN شبکه خبری