در نسخه اولیه طرح ماسک، دارندگان بلو تیک 90 روز فرصت داشتند تا 19 دلار در ماه برای حفظ تیک آبی خود بپردازند، در حالی که کاربران بدون بلو تیک می توانستند برای داشتن نشان هزینه کنند. در 1 نوامبر، ماسک جزئیات بیشتری در مورد تغییر مدل احراز هویت جدید ارائه کرد و در توییتی نوشت: “سیستم ارباب و برده فعلی توییتر برای افرادی که دارای تیک آبی یا بدون تیک آبی هستند، مزخرف است. قدرت برای مردم! آبی برای هشت دلار در ماه.”
تنزل اولویت نظارت بر محتوا همراه با تغییرات ناشناخته در الگوی تیک آبی، گروهی متشکل از 40 سازمان و گروه نظارت بر رسانه را بر آن داشت تا نامه ای سرگشاده به تبلیغ کنندگان بنویسند. در این نامه، از برندها خواسته شد در صورتی که ماسک با بازگرداندن شیوههای تعدیل محتوا موافقت نکرد، توییتر را تحریم کنند.
حساب واقعی Chiquita: ما از کسانی که پیام گمراه کننده ای از یک حساب جعلی Chiquita دریافت کردند عذرخواهی می کنیم. ما از سال 1954 حکومتی را سرنگون نکردیم.
در روزهای قبل از ایلان ماسک، تیک آبی در توییتر برای نشان دادن اعتبار و فعالیت حساب های کاربری عمومی استفاده می شد و توییتر به طور مستقل هویت این حساب ها را بر اساس معیارهای خاصی تأیید می کرد.
ماسک در پاسخ به این نامه بر برنامه احراز هویت هشت دلاری تاکید کرد و به همه معترضان پاسخ داد، لطفا به شکایت خود ادامه دهید، اما این سرویس هشت دلار هزینه دارد.
ظهور جاعلان و بازگشت کنه خاکستری
حساب جعلی جورج واشنگتن: سلام کشاورزان. در قبرم می چرخم و تصمیم گرفتم از قبر بیرون بیایم. چیزهای بزرگی در راه است!
در 10 نوامبر، ارتشی از ترول ها از فرآیند جدید احراز هویت برای جعل هویت نه تنها ایلان ماسک، بلکه سایر افراد و اشخاص مشهور، از حساب رسمی توییتر گرفته تا لبرون جیمز و جورج دبلیو بوش، استفاده کردند. برخی از مردم کاربرانی که برای تیک آبی توییتر پول پرداخت کرده اند را مسخره کرده اند.
در 6 نوامبر، کمتر از یک روز پس از راه اندازی رسمی احراز هویت پولی، توییتر این مدل را لغو کرد و پس از انتخابات میان دوره ای ایالات متحده آن را به تعویق انداخت.
در روزهای بعد، افراد مشهوری مانند شوندا رامیرز و سارا باریز در توییتی اعلام کردند که قصد دارند این پلتفرم را ترک کنند و رابرت کاچینسکی، بازیگر کاپیتان مارول، گفت: “تیک آبی یک سرویس عمومی است که نباید از آن درآمدزایی کرد.”
حساب جعلی کوکاکولا: اگر این پست 1000 بار ریتوییت شود، کوکائین را به کوکاکولا برمی گردانیم.
تکان دهنده ترین موارد سرقت هویت
افراد مشهور با توییتر خداحافظی کردند
با بدتر شدن اوضاع، توییتر توییتر بلو را در 11 نوامبر به حالت تعلیق درآورد و در پیامی داخلی نوشت که اشتراکهایش را برای کمک به حل مشکل جعل هویت به حالت تعلیق درآورده است.
حساب جعلی چیکیتا: ما به تازگی دولت برزیل را سرنگون کردیم.
روز بعد ماسک در پاسخ به این رمان نویس نوشت: ما باید هزینه های خود را به نحوی پرداخت کنیم. توییتر نمی تواند به تنهایی بر تبلیغات تکیه کند.
با افزایش اعتراضات، بلومبرگ در 3 نوامبر گزارش داد که ماسک تصمیم گرفته است به حساب های دولتی اجازه دهد چک آبی خود را به صورت رایگان نگه دارند و از پرداخت هزینه 8 دلاری معاف شوند.
توییتر کارمندان خود را اخراج کرد و رسما توییتر آبی را راه اندازی کرد
8 نوامبر (17 آبان) توییتر اعلام کرد که دو تیک رنگی متفاوت، یکی آبی و دیگری خاکستری را نمایش میدهد تا حسابهای آبی پولی توییتر را از حسابهای تایید شده رسمی تشخیص دهد.
کینگ در 31 اکتبر توییت کرد: 20 دلار در ماه برای حفظ تیک آبی؟ لعنتی، باید به من پول بدهند. اگر همچین سیستمی گذاشته بشه من مثل انرون رفتم.
الکساندریا اوکاسیو-کورتز، نماینده ایالت نیویورک، به کینگ پیوست و در توئیتی نوشت: “ماسک یک میلیاردر است که تلاش می کند مردم را متقاعد کند که آزادی بیان در واقع یک طرح اشتراک هشت دلاری در ماه است.” ماسک پاسخ داد: نظر شما محترم است، اکنون هشت دلار را بپردازید. اوکاسیو کورتز بعداً گفت که حساب کاربری او پس از انتقاد از ماسک به حالت تعلیق درآمد.
ماسک در توییتی نوشت: بدانید که توییتر در ماه های آینده کارهای احمقانه زیادی انجام خواهد داد. آنچه کار می کند را نگه می داریم و آنچه را که کار نمی کند تغییر می دهیم.
مدل جدید احراز هویت ماسک برای اینکه بخشی از سرویس آبی توییتر باشد طراحی شده است. این سرویس در اوایل سال جاری راه اندازی شد و یک سرویس پولی با اشتراک ماهانه 4.99 دلار ارائه کرد.
جنجال پیرامون تیک آبی باعث سردرگمی کاربران عادی، تبلیغ کنندگان بزرگ و افراد مشهور شده است. این پلتفرم اکنون با حسابهای جعلی و کپیکنندهها دست و پنجه نرم میکند و به نظر میرسد تلاشهای آن برای مبارزه با آنها بیاثر بوده است زیرا ایلان ماسک نیمی از کارکنان توییتر را هفته گذشته اخراج کرد که منجر به کاهش قابل توجه نظارت بر محتوا در این پلتفرم شد.
ماسک در توئیت بعدی خود در تاریخ 1 نوامبر (10 نوامبر) نوشت: قبل از پیاده سازی این مدل، منطق آن را در قالب طولانی تر توضیح خواهم داد. این تنها راه برای شکست دادن ربات ها و ترول ها است.
به نظر می رسید هدف تقویت مدل اشتراک توییتر است تا شرکت مجبور نباشد به شدت به تبلیغات متکی باشد، اما این تلاش بلافاصله باعث خشم و عصبانیت شد.
توییتر راه اندازی Blue را به تاخیر انداخت
تبلیغ کنندگان دست به کار شدند
ساعاتی پس از راه اندازی توییتر بلو در 5 نوامبر، افراد مشهوری مانند والری برتینلی و کتی گریفین در نقش ایلان ماسک ظاهر شدند تا توجه ها را به مدل جدید احراز هویت جلب کنند. ماسک در تاریخ 6 نوامبر (15 آبان) در توییتی اعلام کرد که حسابهای جعل هویت و جعل هویت بدون هشدار قبلی برای همیشه مسدود خواهد شد. به این ترتیب گریفین و چندین سلبریتی دیگر که حساب ماسک را جعل کرده بودند، از دسترسی مسدود شدند.
آینده ناشناخته احراز هویت توییتر
در جلسه ای در فضای توییتر که در 9 نوامبر (18 نوامبر) برگزار شد، او اشاره کرد که مدل احراز هویت هشت دلاری احتمالاً یک حرکت احمقانه بود، اما خواهیم دید و او تیک آبی و خاکستری را یک کابوس نامید. از زیبایی
استر کرافورد، مدیر محصول توییتر، اعلام کرد که علامت چک خاکستری همچنان ادامه خواهد داشت، اما روی حسابهای دولتی و نهادهای تجاری تمرکز خواهد کرد.
ظهور و ناپدید شدن یک برچسب ناشناخته
در 4 نوامبر، توییتر حدود 3700 کارمند را اخراج کرد که تقریباً نیمی از کارکنان این شرکت بود. در میان اخراج شدگان، اعضای تیم احراز هویت حساب سیاسی نیز حضور داشتند. چنین اقدامی چهار روز قبل از انتخابات میان دوره ای آمریکا انجام شد. روز بعد، توییتر کاربران را با احراز هویت پولی آبی توییتر غافلگیر کرد و از گزینه 7.99 دلاری در توضیحات به روز شده اپلیکیشن توییتر در اپ استور اپل نام برد.
اگر احساس سردرگمی می کنید، تنها نیستید. این گزارش به بررسی وقایع رخ داده در هفته گذشته در توییتر و برای احراز هویت در این پلتفرم پرداخته است.
سر مراجع تقلید پیدا شده است
حساب جعلی دانشگاه بریگام یانگ: بله، ما می دانیم که بریگام یانگ یک نژادپرست بود. نه، ما اهمیتی نمی دهیم.
به گفته Business Insider، مشخص نیست چگونه توییتر آبی بازخواهد گشت. در حال حاضر آینده سیستم احراز هویت Mask و سرنوشت این شرکت نامعلوم است.
همانطور که ماسک اصرار داشت، تبلیغکنندگان بیصبرتر شدند. بسیاری از آنها از جمله جنرال موتورز، آئودی و فایزر به طور موقت تبلیغات خود را متوقف کرده اند. اندکی بعد، ماسک تهدید کرد که این برندها را شرمنده خواهد کرد.
در 11 نوامبر، توییتر تیک خاکستری حذف شده را مجدداً منتشر کرد و حساب پشتیبانی این شرکت اعلام کرد که یک برچسب رسمی برای حسابهای خاص برای کمک به مبارزه با جعل اضافه شده است. این اقدام پس از گسترش فعالیت ترولها به کسبوکارها انجام شد و ثابت کرد که بدترین ترسهای تبلیغکنندگان به حقیقت پیوسته است. دو حساب توییتری که خود را به عنوان شرکت داروسازی الی لی معرفی کردند، در توییتی نوشتند که انسولین اکنون رایگان است. سپس توییت دیگری که در مورد افزایش قیمت انسولین منتشر شد، شرکت را بر آن داشت که عذرخواهی کند و توضیح دهد.
در این نامه آمده است: سازمانهای امضاکننده از شما میخواهند که به ماسک اطلاع دهید و علناً متعهد شوید که اگر ماسک به برنامههای خود برای تضعیف ایمنی و استانداردهای برند توییتر، از جمله محتوای اعتدال، ادامه دهد، همه تبلیغات خود را متوقف کنید. .
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
حساب جعلی تونی بلر پیام اکانت جعلی جورج دبلیو بوش را بازنشر کرد: دلم برای کشتن عراقی ها تنگ شده است. او نوشت: راستش من هم همینطور
اضطراب تبلیغ کنندگان
نیویورک تایمز و سیانبیسی گزارش دادند که این کارمندان در میان گروهی از کارمندان توییتر بودند که به درخواست ایلان ماسک از آنها خواسته شد در شیفتهای 12 ساعته، هفت روز در هفته کار کنند و در محل کار بخوابند تا تغییرات را اعمال کنند.
اما تقریباً بلافاصله پس از انتقال مالکیت توییتر به ایلان ماسک، گزارش شد که این میلیاردر قصد دارد یک مدل احراز هویت پولی جدید از طریق Twitter Blue ایجاد کند که به همه کاربران امکان می دهد با پرداخت هزینه ماهانه یک تیک آبی دریافت کنند.
ماسک در همان روز نوشت: حسابهایی که در مورد تقلید مسخرهآمیز بحث میکنند، باید علاوه بر بخش Bio، کلمه «Parody» را نیز در نام خود داشته باشند. با این حال، مشخص نیست که او چگونه قصد دارد این کار را اجرا کند. ماسک افزود: “تویتر اشتراک تقلید را اضافه می کند زیرا فریب دادن مردم منصفانه نیست.”
همراه با اخراج گسترده، توییتر دسترسی به ابزارهای نظارت بر محتوا را برای صدها کارمند مسدود کرد و تنها 15 کارمند دسترسی داشتند.
راه اندازی سرویس آبی اصلاح شده توییتر توسط ایلان ماسک، که زمینه مناسبی را برای تقلید کنندگان و ترول ها فراهم می کرد، هفته گذشته با مشکلات متعددی مواجه شد و توییتر مجبور شد بارها این سرویس را تعطیل کند.
در 7 نوامبر، مدیران توییتر از مهندسان اخراج شده پرسیدند که آیا مایلند به شرکت بازگردند و به راه اندازی مجدد توییتر بلو کمک کنند. یکی از کارمندان توییتر گفت: از پنج کارمندی که از کار خاتمه یافته اند، تنها یک نفر برای بازگشت ابراز علاقه کرده است.
قدرت برای مردم
اعتراض استیون کینگ مطرح شده است
تغییر کل فرآیند احراز هویت در توییتر
با انتشار اخبار احراز هویت پولی، سلبریتی ها و به خصوص افراد مشهوری مانند استفن کینگ لب به انتقاد گشودند و مدعی شدند که اگر مجبور به پرداخت هزینه بلو تیک باشند، این پلتفرم را ترک خواهند کرد.
به گزارش ICTNN، اینکه می گوییم توییتر بستری در هرج و مرج و بی نظمی تحت رهبری ایلان ماسک است، عدالت داستانی را رعایت نمی کند. در عرض یک هفته، ایلان ماسک که پس از تکمیل خرید 44 میلیارد دلاری خود در توییتر، کنترل این شبکه اجتماعی را به دست گرفت، سیستم احراز هویت این پلتفرم را از بین برد و سیستم جدیدی را راه اندازی کرد که با تاخیرهای زیادی مواجه شده است.
ماسک در 30 اکتبر در توییتی اعلام کرد که اکنون کل فرآیند احراز هویت تغییر کرده است. روز بعد، The Verge گزارش داد که ماسک تیمی از کارمندان را برای کار بر روی مدل جدید احراز هویت جمع آوری کرد و به آنها گفت که اگر کار خود را تا 7 نوامبر کامل نکنند، اخراج خواهند شد.
سردرگمی از آن زمان به بعد ادامه یافت. در 9 نوامبر، توییتر شروع به انتشار تیک های خاکستری کرد که در صفحات نمایه منابع خبری، ورزشکاران مشهور و سیاستمداران ظاهر می شد. با این حال، اندکی پس از آن، ایلان ماسک در توییتی نوشت: “ما برنامه را لغو کرده ایم و این تیک ها از حساب ها حذف خواهند شد.”
تحریریه ICTNN شبکه خبری